Tuesday, August 26, 2008

Hello, Stranger...

第一次看《closer》,是前年冬天,他考给我这个电影,那时我们刚刚开始。他告诉我他喜欢那里面的主题曲,“I can't take my mind off you”,这也是他blog的签名。我猜想,他心里面一定还住着一个她。

第二次看《closer》,是在我们分手一年后的今天。那个曾经深爱的男人,原来我从没有真正认识和了解过他。从开始到现在,我们始终是一对strangers...

“I don't love you anymore.”曾经的我根本不知道,爱情是没有开关的。不爱了,便真的不再爱了,爱情消失的瞬间,那些曾经一起的幸福与甜蜜,一文不值!那天,他告诉我,曾经,他爱过我,就像一列火车,曾经欢快的行驶在我们爱得旅程,但现在,车停了,路过的美丽都是过去,过去了就不再有了;我们还会各自继续行驶,各自寻找美丽的未来,曾经的一切,已经落的太远...

忘不了Dan要离开Alice时那段:
Alice: Can I still see you?
Dan: I can't see you, if i see you, i'll never leave you.
Alice: What will you do if I find someone else?
Dan: Be jealous.
Alice: You still fancy me?
Dan: Of course.
Alice: You're lying? I've been you. Will you hold me?... I amuse you, but I bore you.
you did love me?
Dan: I'll always love you. I hate hurting you.
Alice: Then why are you?
Dan: Cause I'm selfish. And I think I'll be happerier with her.
Alice: You won't. You'll miss me. No one will ever love you as much as I do.
Why isn't love enough?
I'm the one who leaves, I'm supposed to leave you...

I'm not in love with you, I'm your stranger!当爱不在,转身离开。人或许是自私的,或许自私是掩饰脆弱的最好方式,或许对曾经爱人的恶言相告会让对方死心,更或是麻痹自己内心深处还隐存的那点爱...至此,我宁愿相信那句话:“当一对真心相爱的恋人分手之后,他们是连朋友都没的做的,因为 既然真心相爱,分手后,就是真心相恨”。

挣扎在自己的世界里,尽力了,却始终逃不出这情执。受不了那种爱,前一秒还是肉体精神的缠绕,后一秒便成为冷视的陌生人。stranger,我做不到那样洒脱。我只有选择离开,远远的离开,也许在那个陌生的地方,才能把你变成我的stranger。

- Where will you go?
- Disappear...


The truth and the love are always a couple of strangers.